Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Snobíčci, kabátky, kozičky a chobotničky

„Tady si můžete odložit kabátek,“ řekla mladá, blonďatá Číňanka v pražském koktejlbaru mému kolegovi, který měl na sobě svrchník velikosti XL. Vteřinu poté se nás ujala brunetka: „Pomůžeme Vám najít místečko."

Podívala jsem se před sebe a viděla řadu neobsazených stolů a vcelku jsem nabyla dojmu, že není potřeba nic hledat. Brunetka nás i tak doprovodila a předala slečně servírce, která všem „Good evening, dobrý večer“ úslužně podala jídelní lístky: „Já se specializuji na koktejlky a moje kolegyňka Vám přijde pomoct přečíst meníčko.“

Nechápavě jsem na ni pohlédla. Jen během dnešního dne jsem sama, ano, úplně sama bez pomoci, přečetla a opravila 15 esejů a 29 testů, a tak mne její nabídka poněkud vyvedla z míry.

Jak to asi bude probíhat? Stoupne si před nás a bude procítěně recitovat o masovém špízu? Možná vypadám jako člověk, který neumí číst. Nebo mají jídelní lístek čínsky. Ukázalo se, že c) je skoro správně.

Česky zde byly opravdu pouze předložky a sem tam nějaká zapomenutá spojka. Nazvat přílohu bramborou či knedlíkem by tu nejspíš považovali za urážku a podávat něco bez dipu, to už by znamenalo přímo fatální faux pas.

Kolega nahlédl do menu a neprozřetelně vyjádřil přání, aby mu na večeři nedávali rajčatovou zálivku. „Nejíte rajčátka?“ optala se sladce servírka a kolega prohlásil, že mu nechutnají. "Nemusíte se ničeho bát," uklidňovala ho slečna: "i Vaš rýžový chlebíček od rajčátek uchráníme."

Pak pohlédla na mne: „Jako předkrm doporučuji buratu z buvolího mléka.“ Přiznala jsem se, že jsem toho večer nepočítala s konzumací buvolího mléka, a tak mi slečna postupně nabídla souvlaki, dračí mrkev, pěnu z lesních hub a grilované chobotničky s gintonic espumou. Pak nabyla mylného dojmu, že jsem vegetarián a ihned mi doporučila hummus a domácí grissiny.

Nakonec přišla s invenčním  řešením: „Mohli byste se tady s pánem, co Vás džojnuje, pošérovat.“ O jakou aktivitu se jedná, jsem pochopila, až když kolega hlasitě prohlásil, že je ochoten vyměnit kus svého masa za kus mého sýru s hummusem.

Teď už jen pití, pomyslela jsem si. To jsem ovšem nevěděla, že si vyslechnu přednášku o sirupových koncentrátech a prémiových destilátach, které jsou symbolech konceptu tohoto jedinečného baru.

Když jsem zjistila, kolik bych si toho musela nastudovat o primární a sekundární chuti u jednotlivých nápojů, spokojila jsem se s rychlou volbou dle názvu a ceny: „Hodí se Charchammonie k tomu mému humnusu?“

To je nás signičr (signature),“ zajásala servírka nad mou volbou a nadšením zatleskala: „Nebojte se, až Vám ho přinesu, vysvětlím Vám, jak se pije.“ Zadívala jsem se na střechy domů a přemýšlela jsem, jestli opravdu vypadám jako člověk, který se ani neumí napít.

O pár minut později mi slečna podala skleničku na vysoké nožičce. Přes okraj trčela feferonka s jahodou a v koktejlu ploval stvol čerstvých bazalkových lístků. Celý nápoj přímo hýřil barvami.

Následoval obsáhlý referát o tom, co všechno mohu s tímto koktejlem zažít. Už po první minutě popisu, kterým směrem mám po okraji sklenky sunout feferonku a co pak udělat s jahodou, svým vlastním jazykem a plovoucí bazalkou, jsem se chtěla slečny zeptat, jestli náhodou nedisponuje instruktážním videem.

Jen z obavy, že by vážně mohla nějaké narychlo sehnat a pustit mi návod k použití koktejlu, jsem mlčela, rádoby zasvěceně kývala a v duchu litovala, že jsem si nedala pivo. Jenže Charchammonie se prý svou perpřovosladkokyselou chuti výborně hodí naprosto ke všemu. A proti tomuhle argumentu se jen těžko něco namítá…

Servírka před nás místo talířů postavila velká, hranatá, dřevěná prkénka, na jejichž velikost rozhodně nebyl koktejlový stolek koncipován: „Vy budete šérovat, že?“ ujistila se a už už se nadechovala patrně proto, aby nám poskytla přesný návod, jak použít vidličku. V poslední vteřině ji kolega zaskočil otázkou: Co je v tom špízu za zvláštní druh sýra?“

Slečna udělala pukrle a zavolala druhou servírku, která se prý specializuje na dotazy k jídlu, a tak jsme se závěrem dozvěděli prazvláštní informaci: „Sýr halloumi je z ovečky, kozičky a kravinky.“

A já si nejspíš takové kravinky napříště odpustím a zase si dám v Café Hamu z meníčka trojku a k tomu jednu dvojku bílého.

 

Autor: Barbora Večeřová | úterý 2.2.2016 23:28 | karma článku: 32,77 | přečteno: 1937x
  • Další články autora

Barbora Večeřová

Covid test jen pro Brity

„Richard měl teplotu. Mohla bys mu vyplnit žádanku na covid? Já tě navedu, budu ti diktovat,“ požádala mne Iva s tím, že se jí v ordinaci už půl hodiny restartuje pracovní počítač a ona nutně potřebuje nechat syna otestovat.

12.10.2020 v 23:59 | Karma: 31,90 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Společnost

Barbora Večeřová

Kéž se nám narodí Ježíš

„1HV, protože 2VV, a tak 3HV, že 4VV,“ ozvalo se po ránu z telefonu. „Co se ti stalo?“ podivila jsem se.

2.6.2020 v 17:30 | Karma: 22,34 | Přečteno: 821x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Netradiční unboxing

Kdo neví, co je unboxing, jako by nebyl. Přesto pro jistotu krátké vysvětlení: Jde o rozbalování výrobků, například hraček nebo elektroniky, přičemž proces vybalování je natočen na video a následně zveřejněn třeba na youtube.

10.5.2020 v 18:54 | Karma: 18,13 | Přečteno: 534x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Teď nemůžu, píšeme antický mýtus

"Co je? Teď nemůžu, píšeme antický mýtus," zvedla mi Iva telefon. Optala jsem se, proč se jako primářka společnosti zrovna teď, v době covidu, kdy nevíme co dřív, zabývá řeckou mytologií.

30.4.2020 v 13:21 | Karma: 38,24 | Přečteno: 4625x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Než to se mnou sekne

Než to se mnou sekne, omlouvám se Jaromíru Nohavicovi za své covid-home-office-přetvoření jeho hudebního textu...

21.4.2020 v 17:30 | Karma: 19,05 | Přečteno: 565x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Barbora Černohlávková- Večeřová (39)

-nakladatelství Ikar jí vydalo soubor humoristických fejetonů MŮJ ROK S INŽENÝREM.

-zakončila germanistiku na FF UK diplomovou prací na téma absurdní divadlo. Proto nyní pracuje ve školství a zdravotnictví. Je potomkem Karolíny Světlé a má dvě tmavovlasé děti. Píše fejetony, povídky a scénáře. Ráda dlouho snídá.