Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Meloun v peřinách a pyžamo v broskvích

Babička               Co je to za hrozný křik? Matka                  To nic, chlapec si jen maluje.Babička                Dle zvuků soudě kreslí startující kosmickou raketu.

Matka                  Mám žízeň.

Babička                Já také. Kdykoliv si tady naliji pití, tak si v něm někdo nezletilý umyje ruce.

Otec                    Co to v té vodě plove?

Matka                  Máta, citrón, třtinový cukr a víčko od mléka.

Babička               Já bych prosila bez víčka.

Matka                  Dej Karlínce také pití.

Babička                Aha, ještě není politá, že?

Matka                  Už to po ní teče.

Babička                Mně to také kape na nohu.

Matka                  Honzíku, připrav si nějaká tři autíčka, odpoledne pojedeme na návštěvu ke strejdovi Pepíkovi.

Otec                     To si strejda užije.

Babička                A vezmi si suché ponožky.

Matka                  Tři autíčka s měkkými kolečky. Strejda Pepík má doma novou, křehkou podlahu.

Babička                Ano, člověka unese.

Otec                     Tři autíčka, ne kufr autíček!

Matka                   Ano, kdyby tam někdo házel autíčky, tak to strejdovi udělá díru do podlahy.

Otec                     Podlahu si vybíral ještě, když nevěděl, že bude mít vlastní holčičku.

Matka                   A hlavně, že k němu půjde do bytu na návštěvu chlapeček.                     

Babička                Kdyby to věděl, tak by si tam dal udusanou hlínu.

Matka                   Už nic nikam nepřenášej.

Otec                     Nešlapej po zdi a umyj po sobě tu mističku.

Matka                  Tak to po sobě teď utři.

Babička                Pozor, letí voda!

Matka                   Seď a nehýbej se!

Babička                Já se na to nemůžu dívat.

Otec                     Pomáhá.

Matka                   Rychle mu uhni, nebo tě poleje.

Babička                 Mne to nevadí, já si chci stejně za chvíli umýt vlasy.

Matka                   To bylo těsně.

Otec                     Krásný – no, šikovný chlapeček!

Matka                   Vezmi si suché ponožky.

Babička                 Je neuvěřitelné, co se stane s kuchyní po umytí jedné mističky.

Matka                   Gejzíry vody…

Otec                     To mi připomíná, funguje ta fontánka, co jsem Vám dal?

Babička                 Ne, a proč by měla fungovat?

Otec                      Že vy jste tam zase nedala baterie?

Babička                 Dala, nefunguje, ale já jsem vůbec ráda, že nezabíjí.

Matka                    Proč by zabíjela?

Babička                  Vy nekoukáte na televizní noviny, nic nevíte a žijete si v klidu. Hračky a fontánky přece zabíjejí.

Matka                   Vezmi si ty ponožky!

Babička                 Nešlapej po zdi.

Otec                      Na záchod se nechodí s jahodami.

Matka                   Viděli jste, co tam ta holka udělala? Bude třeba koupit nový toaletní papír.

Otec                      Už toho mám dost! Musíme začít šetřit. Žádný další papír kupovat nebudu.

Matka                   Jo? A do čeho si tedy budeš utírat zadek?

Babička                 Celá generace pře vámi za tímto účelem používala Rudé právo.

Matka                    Kde chceš teď, 25 let po revoluci, sehnat Rudé právo?

Babička                 Možná by ho měli v Klementinu nebo ve vědecké knihovně na meziknihovní výpůjčku.

Otec                      Jistě se dá sehnat i v elektronické verzi! Stáhl bych si aplikaci do mobilu nebo bych si koupil do čtečky přístup k archivním periodikům.

Matka                   Takže ty si od teď chceš utírat zadek elektronicky?

Babička                 Archivní Rudé právo by jistě v Klementinu chtěli zase vrátit.

Matka                   Nebo by ti ho půjčili pouze prezenčně. Prostě máš smůlu, na toaletním papíru neušetříš, ani kdyby ses utíral online…

Otec                      Seberte jí ten papír! Už s ním zase někam jde.

Matka                    Jde do pokoje, rozmotává ho a on ho za ní namáčí.

Otec                      Teambuilding. Práce v týmu je teď součástí všech manažerských školení.

Matka                    S kolektivním cílem zničit domácnost.

Babička                  Řekněte mi, co to celou noc běhalo po pokoji za písmenka?

Matka                    Kde?

Babička                  Zhruba pod křeslem.

Matka                    To asi něco psal displej rádia.

Otec                      Jistě, to ono to píše „Save elektricity“

Matka                    Celou noc to za pomoci elektřiny píše, abychom šetřili elektřinou?

Babička                  Nešlo by to vypnout ze zásuvky?

Otec                      Šlo, ale pak byste v noci nemohla koukat ani na televizi.

Babička                  Já bych při spaní preferovala ticho a tmu.

Otec                       Tak já to vypnu, ale nevím, kdo vám pak v noci připomene, že máte šetřit elektřinu.

Matka                     Proč tak šíleně ječíš?

Otec                       Kolikrát jsem ti říkal, že máš přijít sem a říct to normálně.

Babička                  Být lehce nahluchlý nemusí být v jistých situacích zas tak špatné.

Otec                       Au, uklouzl jsem na lžíci.  Kdo to sem dal?

Babička                  Co to máš v koupelně za šampón? Vždyť to vůbec nepění!

Matka                     Protože to je mléko po opalování, tak si to tam přečti.

Babička                   Po ránu si nechci číst mléko po opalování.

Matka                     Vezmi tenhle sprchový gel s vůní vanilky.

Babička                   Fuj, budu smrdět po jídle a půjdou na mne vosy. A proč mi sem dáváš tu lahev s octem?

Matka                     V tom je šampón, tak si to tam přečti.

Babička                   A proč to píší nejdřív v maďarštině?

Matka                      Protože maďarština je jeden z jazyků východoevropského bloku.

Babička                   No, to se na mne nezlob, ale maďarština je odjakživa jazyk ugrofinský. To ví přece každý.

Otec                       Každý, kromě výrobců kosmetiky.

Matka                     Tohle je každopádně šampón, tak si to tam přečti.

Babička                  Co pořád máš s tím čtením? Kdybych si chtěla číst, tak si vezmu noviny a ne šampón!

Otec                       Chcete noviny?

Babička                  Nechci noviny! Chci si umýt vlasy šampónem.

Otec                       No, že kdybyste chtěla, tak já mám Týden.

Matka                     Hele, tady to máš v češtině, jasně píši: šampón pro normální vlasy.

Babička                   Mne je to jedno, dej mi prostě jakýkoliv šampón  - třeba pro plešatý, hlavně, ať už si můžu umýt hlavu.

Otec                       Opravdu si nechcete přečíst Týden z minulého týdne? Měl bych ho elektronicky.

Babička                   Já mám doma jen jedno mýdlo a jeden šampón, přijdu do koupelny, nic nečtu, vezmu mýdlo, umyju si ruce, vezmu šampón a umyju si vlasy. Tady abych si nejdřív vzala slovník.

Otec                      Vezmi si ty ponožky!    

Matka                    Co ty to pořád hledáš?

Otec                      Ztratil jsem řeč.

Babička                  Mně se zdá, že mluvíte dobře.

Otec                       Podívejte se mi, jestli není v koupelně v igelitce.

Babička                  Řeč v igelitce?

Matka                     Řeč v koupelně?

Otec                       Přece to nebudu psát znova, vždyť to bylo anglicky…

Babička                   Tak to tady v koupelně nebude, tam máte zjevně všechno v maďarštině.

Matka                     O čem ta řeč je?

Otec                       O Yetim.

Babička                  O Yettim? Ten by spíš patřil do mrazáku, ne?

Matka                     Yeti není sněžný muž, nýbrž nový model Škodovky.

Babička                   V koupelně každopádně není.

Matka                     Musíš si vzpomenout, kdy jsi tu řeč viděl na posled.

Babička                   A taky na co jste u toho myslel.

Matka                      A co jsi u toho dělal.

Babička                   A vrátit se na to místo.

Otec                        To tu řeč raději normálně najdu.

Babička                   Co je to zase za strašný řev?

Matka                      Chlapec si obléká ty ponožky. Prý se nemáme dívat.

Otec                        Honzíku, já se nedívám.

Matka                      Já se také nedívám.

Babička                    Já se také opravdu nedívám,  v očích mám šampón. A když budu mít štěstí, nateče mi voda do uší a ani nic neuslyším.

Otec                       Ne, nedíváme se!

Matka                     Ježišmarjá, nedívám se, mám sundané brýle.

Otec                       Babička se taky nedívá, vidíš, že si nemůže přečíst ani šampón.

Matka                     Doprčic, nedívám se, mám úplně zavřené oči. Už nevím, jak bych se měla víc nedívat!

Babička                   Ještě by sis mohla vypíchnout oko.

Matka                      Neraď, nebo si to zapamatuje a příště i vyzkouší.

Otec                        Vzal si k těm ponožkám kostým rytíře, až přijde zpátky, nezapomeňte se leknout.

Babička                   Jestli zapomenu, tak to bude průšvih!

Matka                      Ve vlastním zájmu se lekni.

Babička                    Fuj, to jsem se lekla!

Matka                      Co lekáš? Ještě se nelekej!

Babička                    Tady něco zavrčelo!

Otec                         A jak to jako vrčelo?

Babička                    Udělalo to vrrrrrr.

Otec                         Vrrrrr? Tak to bude pepřenka na baterky!

Babička                     Já si často dávám v restauraci guláš s pepřem, ale žádný ještě nehučel.

Otec                          Nehučel, ale bůhví, jestli byl rovnoměrně namletý.

Babička                     Jak já jsem se lekla!

Otec                         Je, to jsem se vyděsil!

Matka                       No, opravdu! Rytíř! A chce zapíjet guláš kakaem?

Babička                     Nech ho, alespoň to má výživný.

Matka                       Podle mých propočtů by ovšem tohle mléko už měl být zkyslé.

Babička                    Jak je na něm napsáno „čerstvé“, tak to ho můžeš rovnou vyhodit do popelnice.

Matka                       Kdepak, ta už je úplně plná ostřihaných rododendronů.

Babička                    Kde je evropská kultura stolování? On si nosí si knedlíky do pokoje k televizi, kde ječí nějaká afektovaná německá pštrosice.

Otec                         Popeláři nemají rádi, když rododendróny trčí z popelnice!

Matka                       Klid, zamaskuji je plenou s hovnem, popeláři budou nadšeni!

Babička                    Ale ne! Proč mi ten kluk položil to pyžamo do broskví?

Matka                       To je snad ještě surrealističtější než ten ranní melou v peřinách.

Babička                    Kdyby ten meloun byl v celku, tak si ho odkopnu a lehnu si vedle, ale byl krájený!

Otec                         To je pravda! Do toho se špatně kope.

Matka                       Na mne se nedívej, já jsem ho tam rozhodně nedala.

Otec                         Jestlipak byl krájený na kostičky?           

Matka                        Na tvaru snad ani nesejde, ne?      

Babička                     Myslím, že byl skutečně na kostičky.

Otec                          No, prosím, jak je ten kluk šikovný, já jsem ho to včera učil!

Matka                        Ty jsi ho učil dávat melouny do peřin?

Babička                      Kdybyste chtěl pokračovat ve výuce, počítejte s tím, že jsem Vám meloun přendala do lednice.

 

 

 

 

Autor: Barbora Večeřová | čtvrtek 27.11.2014 22:03 | karma článku: 9,12 | přečteno: 274x
  • Další články autora

Barbora Večeřová

Covid test jen pro Brity

„Richard měl teplotu. Mohla bys mu vyplnit žádanku na covid? Já tě navedu, budu ti diktovat,“ požádala mne Iva s tím, že se jí v ordinaci už půl hodiny restartuje pracovní počítač a ona nutně potřebuje nechat syna otestovat.

12.10.2020 v 23:59 | Karma: 31,90 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Společnost

Barbora Večeřová

Kéž se nám narodí Ježíš

„1HV, protože 2VV, a tak 3HV, že 4VV,“ ozvalo se po ránu z telefonu. „Co se ti stalo?“ podivila jsem se.

2.6.2020 v 17:30 | Karma: 22,34 | Přečteno: 821x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Netradiční unboxing

Kdo neví, co je unboxing, jako by nebyl. Přesto pro jistotu krátké vysvětlení: Jde o rozbalování výrobků, například hraček nebo elektroniky, přičemž proces vybalování je natočen na video a následně zveřejněn třeba na youtube.

10.5.2020 v 18:54 | Karma: 18,13 | Přečteno: 534x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Teď nemůžu, píšeme antický mýtus

"Co je? Teď nemůžu, píšeme antický mýtus," zvedla mi Iva telefon. Optala jsem se, proč se jako primářka společnosti zrovna teď, v době covidu, kdy nevíme co dřív, zabývá řeckou mytologií.

30.4.2020 v 13:21 | Karma: 38,24 | Přečteno: 4625x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Než to se mnou sekne

Než to se mnou sekne, omlouvám se Jaromíru Nohavicovi za své covid-home-office-přetvoření jeho hudebního textu...

21.4.2020 v 17:30 | Karma: 19,05 | Přečteno: 565x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

VIDEO: Londýnem běhali splašení koně. Zkrvavení vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32,  aktualizováno  20:16

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

VIDEO: Slovenský pravičák vypustil nad hlavou europoslancům holubici míru

24. dubna 2024  20:09

Krajně pravicový slovenský europoslanec Miroslav Radačovský překvapil přítomné na jednání...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Barbora Černohlávková- Večeřová (39)

-nakladatelství Ikar jí vydalo soubor humoristických fejetonů MŮJ ROK S INŽENÝREM.

-zakončila germanistiku na FF UK diplomovou prací na téma absurdní divadlo. Proto nyní pracuje ve školství a zdravotnictví. Je potomkem Karolíny Světlé a má dvě tmavovlasé děti. Píše fejetony, povídky a scénáře. Ráda dlouho snídá.