Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Covid test jen pro Brity

„Richard měl teplotu. Mohla bys mu vyplnit žádanku na covid? Já tě navedu, budu ti diktovat,“ požádala mne Iva s tím, že se jí v ordinaci už půl hodiny restartuje pracovní počítač a ona nutně potřebuje nechat syna otestovat.

Kývla jsem a otevřela žádanku na covid vyšetření.  

„Takže Richard Jánský,“ předříkávala jsem Ivě a současně jsem vyplňovala jeho jméno a příjmení.

Při pohledu na další kolonku jsem zůstala v němém úžasu.

Číslo pasažéra? Co to je?“ obrátila jsem se bezradně na Ivu a optala se, zda snad žádanka na covid nějak načítá informace z celnice.

„Proč je to tam, nikdo neví,“ oznámila mi Iva suše a doporučila mi nechat kolonku prázdnou.

Zavrtěla jsem hlavou a vyplnila o tři políčka níže Richardovo rodné číslo.

Počítač ihned vygeneroval jeho datum narození  1. 5. 1910.

„Richardovi přece není sto deset let,“ zabručela jsem a opravila číslovku na 2010.

Datum v budoucnosti nelze zadat, informovala mne na to konto žádanka. Namátkou jsem ještě zkusila zadat 2001, 2019 a 2020, ale žádanka si tvrdošíjně trvala na svém a zdálo se, že existují pouze osoby narozené před rokem 1999 a svět skončil na konci 20.století.

„Nejspíš není spárovaný s údaji z Českého statistického úřadu, to se občas lidem stává,“ nakoukla mi Iva přes rameno.

„Takže píšu, že Richardovi je sto deset let,“ zavrtěla jsem hlavou a zabručela cosi o tom, že je to koneckonců její vlastní dítě.

Iva kývla a dodala: „V dalším políčku zatrhni kuřák.“

„On kouří?“ obrátila jsem se na ni zděšeně.

„Ne, proč?“ podivila se tentokrát Iva a já ostentativně poklepala prstem na příslušnou kolonku.

„Možnost nekuřák není v nabídce,“ řekla Iva už poněkud netrpělivě.

„Chceš mi říct, že u všech pacientů s podezřením na covid v žádance na testování uvádíme kuřák?“ narovnala jsem se šokovaně na židli.

„Když není spárovaný s Českým statistickým úřadem, nic jiného nám nezbyde. Jinak žádanka toho pasažéra na test nepustí,“ řekla Iva a poznamenala, že se stejně pro potřeby testu jedná o informaci naprosto irelevantní.

Pak se podívala na hodinky a poznamenala, že pokud budu mít ke každé kolonce doplňkové dotazy, tak synovi zavřou odběrové místo.

Odpustila jsem si tedy své poznámky, vybrala z nabídky národností českou státní příslušnost a žádanka mi oznámila, že pacient s uvedeným rodným číslem není v České republice evidován.

„Tvůj syn prostě neexistuje,“ rozhodila jsem zničeně rukama.

Iva přistoupila blíž a nevzrušeně pokývala hlavou. „Když není spárovaný s Českým statistickým úřadem, žádanka nepozná jeho rodné číslo, takže pokud ho chceš poslat na test, musíš si z nabídky vybrat jinou národnost než českou.

„A nemůžu to políčko nechat nevyplněné?“ navrhla jsem s tím, že se mi nedaří tak rychle rozhodnout, jakou národnost bych jejímu synovi měla přidělit.

Iva nespokojeně zafuněla.

„Když necháš to políčko prázdné, tak ti žádanka na konci oznámí, že bez vyplnění potřebných údajů není možné formulář odeslat,“ sdělila mi a vyprávěla, že se jí osvědčilo vybrat v takovém případě z nabídky Britské indickooceánské území.

„Ale proč?“ vyvalila jsem oči.

„Protože B je hned na začátku abecedy a Afgánistán mi tak nějak pocitově nesedí,“ přiznala se Iva.

 „Mně to celé připadá jako nesmysl,“ oznámila jsem Ivě.

„Prostě národnost je místo, kde můžeš v rámci formuláře projevit určitou dávku kreativity,“ osvětlila mi Iva.

„Takže když napíšu, že tvému desetiletému synovi je sto deset let let, kouří a má britskou indickooceánskou státní příslušnost, tak se bude moct nechat otestovat na covid a ty konečně zjistíš, jestli je zdravý,“ shrnula jsem celou problematiku.

„A proč by měl být nemocný?“ podívala se na mne Iva překvapeně.

„Říkala jsi, že měl teplotu,“ upozornila jsem ji.

„Ale jistěže je zdravý. Schopnost vyprodukovat teplotu svědčí o dobré imunitě. Teplota, jak známo, zničí bacily i viry.“

„Tak proč ho proboha necháváš testovat?“ zaúpěla jsem.

„Přece protože mi toho kouřícího přestárlého indickooceánského Brita nevezmou zpátky do školy, jestli nedonese paní učitelce negativní covid test,“ poklepala si Iva na čelo.

 

 

 

Autor: Barbora Večeřová | pondělí 12.10.2020 23:59 | karma článku: 31,90 | přečteno: 1511x
  • Další články autora

Barbora Večeřová

Kéž se nám narodí Ježíš

„1HV, protože 2VV, a tak 3HV, že 4VV,“ ozvalo se po ránu z telefonu. „Co se ti stalo?“ podivila jsem se.

2.6.2020 v 17:30 | Karma: 22,34 | Přečteno: 821x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Netradiční unboxing

Kdo neví, co je unboxing, jako by nebyl. Přesto pro jistotu krátké vysvětlení: Jde o rozbalování výrobků, například hraček nebo elektroniky, přičemž proces vybalování je natočen na video a následně zveřejněn třeba na youtube.

10.5.2020 v 18:54 | Karma: 18,13 | Přečteno: 534x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Teď nemůžu, píšeme antický mýtus

"Co je? Teď nemůžu, píšeme antický mýtus," zvedla mi Iva telefon. Optala jsem se, proč se jako primářka společnosti zrovna teď, v době covidu, kdy nevíme co dřív, zabývá řeckou mytologií.

30.4.2020 v 13:21 | Karma: 38,24 | Přečteno: 4625x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Než to se mnou sekne

Než to se mnou sekne, omlouvám se Jaromíru Nohavicovi za své covid-home-office-přetvoření jeho hudebního textu...

21.4.2020 v 17:30 | Karma: 19,05 | Přečteno: 565x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Tři nádechy pro zdraví

Pojďme se všichni na chvilku zastavit. Udělejme něco pro své zdraví a psychickou pohodu. Otevřme společně každý den v 15 hodin okno!

24.3.2020 v 10:32 | Karma: 12,36 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si tu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Barbora Černohlávková- Večeřová (39)

-nakladatelství Ikar jí vydalo soubor humoristických fejetonů MŮJ ROK S INŽENÝREM.

-zakončila germanistiku na FF UK diplomovou prací na téma absurdní divadlo. Proto nyní pracuje ve školství a zdravotnictví. Je potomkem Karolíny Světlé a má dvě tmavovlasé děti. Píše fejetony, povídky a scénáře. Ráda dlouho snídá.