Poezie v baloňáku

„Zaspali jsme!“ vykřikla jsem při pohledu na budík. „Rychle oblíkat!“  zavelela jsem, házela po dětech kusy spodního prádla a sama jsem ze sebe rychle strhla pyžamo.

„Mám být zkoušený z básničky!“ zavyl syn skákaje kolem postele s jednou ponožkou na noze.

Nebylo času nazbyt, a tak jsem rovnou spustila: „Prvá, druhá, třetí, čtvrtá, na zahradě krtek vrtá. Oba tričko, mikinu!“ Během své ranní chvilky poezie jsem běhala sem a tam a hromadila v předsíni  školní pomůcky.

Ráda bych na tomto místě podotkla, že jsem během studií nesčetněkrát odpovídala na otázky typu Kde se vidíte za 20 let, ale nikdy jsem si při tom nevizualizovala, jak v 7:45 polonahá lítám po bytě a recituji Jaromíra Nohavicu. Přesto se tak stalo a navíc jsem o minutu později mezi dveřmi vysvětlovala synovi, že příjmení autora této básně rozhodně nelze komolit na Jaromír Kalhoty.

„Drápy má jak vývrtky, vrtá metro pro krtky, čurat, ty se zatím obuj,“ pokračovala jsem pak jedním dechem ve své literární produkci.

„Běžíme,“ zvolala jsem, otevřela dveře na zahradu a uvědomila si, že jen ve spodním prádle opravdu ven nemohu. Popadla jsem baloňák z věšáku, naboso skočila do lodiček a v 7:49 jsem s křikem: „Každý, kdo si zaplatí, smí se projet po trati,“ vyběhla na ulici. Za mnou vlály děti a syn jednotlivé verše hlasitě opakoval.

Obloukem jsem hodila školní aktovku na přední sedadlo auta a v mžiku jsem ulehla pod vozidlo, abych vylovila zakutálenou láhev s pitím, která z přeplněné aktovky v letu vypadla. „Od okurek po macešky,“ nacvakávala jsem bezpečnostní pásy a do ruky každému strčila balený croissant. „Dál už musí ovšem pěšky,“ nastartovala jsem a vyrazila v 7:50 ke škole. Po cestě jsem za volantem hlasitě deklamovala báseň tak, že bych jistě vyhrála nejednu recitační soutěž.

V 7:53 jsem brzdila před vraty školy a vypustila syna z auta. „Nohavica! Nohavica!“ volala jsem na něj, aby si to jméno zapamatoval, protože rozvážet ráno děti jen v baloňáku považuji za únosné, ale neznat Nohavicu by byla vážně ostuda:-)

 

 

Autor: Barbora Večeřová | pondělí 8.10.2018 11:25 | karma článku: 26,89 | přečteno: 714x
  • Další články autora

Barbora Večeřová

Covid test jen pro Brity

„Richard měl teplotu. Mohla bys mu vyplnit žádanku na covid? Já tě navedu, budu ti diktovat,“ požádala mne Iva s tím, že se jí v ordinaci už půl hodiny restartuje pracovní počítač a ona nutně potřebuje nechat syna otestovat.

12.10.2020 v 23:59 | Karma: 31,90 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Společnost

Barbora Večeřová

Kéž se nám narodí Ježíš

„1HV, protože 2VV, a tak 3HV, že 4VV,“ ozvalo se po ránu z telefonu. „Co se ti stalo?“ podivila jsem se.

2.6.2020 v 17:30 | Karma: 22,34 | Přečteno: 821x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Netradiční unboxing

Kdo neví, co je unboxing, jako by nebyl. Přesto pro jistotu krátké vysvětlení: Jde o rozbalování výrobků, například hraček nebo elektroniky, přičemž proces vybalování je natočen na video a následně zveřejněn třeba na youtube.

10.5.2020 v 18:54 | Karma: 18,13 | Přečteno: 534x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Teď nemůžu, píšeme antický mýtus

"Co je? Teď nemůžu, píšeme antický mýtus," zvedla mi Iva telefon. Optala jsem se, proč se jako primářka společnosti zrovna teď, v době covidu, kdy nevíme co dřív, zabývá řeckou mytologií.

30.4.2020 v 13:21 | Karma: 38,24 | Přečteno: 4625x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Než to se mnou sekne

Než to se mnou sekne, omlouvám se Jaromíru Nohavicovi za své covid-home-office-přetvoření jeho hudebního textu...

21.4.2020 v 17:30 | Karma: 19,05 | Přečteno: 565x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Barbora Černohlávková- Večeřová (39)

-nakladatelství Ikar jí vydalo soubor humoristických fejetonů MŮJ ROK S INŽENÝREM.

-zakončila germanistiku na FF UK diplomovou prací na téma absurdní divadlo. Proto nyní pracuje ve školství a zdravotnictví. Je potomkem Karolíny Světlé a má dvě tmavovlasé děti. Píše fejetony, povídky a scénáře. Ráda dlouho snídá.