Když na blog, tak jedině v pyžamu

„Co to tady máš?“ pokrčila Aneta nos a vyndala mi z rozcuchaných vlasů uschlý jabloňový list. Její pohled hovořil za vše.

„No, to snad ne,“ brumlala si pro sebe. Odkudsi vytáhla kolíček na prádlo a se slovy "při portrétu to vidět nebude" mi secvakla vlající látku na zádech tak, že z mé volné blůzy rázem vznikl elastický model.  Pak poodstoupila a zkoumavě si mě měřila pohledem: „Černá je na tebe hrubá, to chce něco světlejšího.“

Očima zapátrala po zahradě a jedním hmatem stáhla ze sušáku svůj sněhobílý vršek od pyžama. „Lepší,“ pokývala spokojeně hlavou, když jsem si její mokré pyžamo oblékla.

„Ramena dolu, natoč se doprava a dívej se doleva nahoru na můj prst.“ Zmáčkla spoušť a káravě pronesla: „Ale přirozeně, tvář se přece přirozeně!“  

 „Necákejte mi do objektivu!“ bránila se při tom nájezdu dětí, které stříkaly vodu ze zahradní hadice a v nestřežených okamžicích polévaly vše okolo.

 „Koukej se přes moje rameno zasněně do dálky,“ navrhovala řešení mé neuspokojevé mimiky.  Za jejími zády jsem pozorovala, jak naše děti ve výskoku jedno pod druhém vypadávají z trampolíny. „Proč máš tak strnulý výraz?“ ptala se Aneta a místo odpovědi se dočkala popisu, kde najít náplast.

 „Mariánka kaká,“ ozvalo se z druhé strany dvora, Aneta odhodila fotografický aparát a vydala rozkaz: „Čekej, nehýbej se.“

„Lehly ti vlasy,“ přiběhla o chvíli později zpět, zoufale se rozhlédla,  vrazila ruce do kropící konve s odstátou vodou a intenzivně mne dobré dvě minuty rozcuchávala. „Ne, ne, pexeso vystřihovat nebudu, fotíme, nemám a neolizuj tu lopatku,“ pronášela přitom průběžně.

„Úsměv, bradu dolu. Pujč jí ten míček, pujč jí ho! Uvolni obličej,“ mátla mne co chvíli svými příkazy.

„Pojď za stodolu, je tam měkčí světlo,“ prohlásila a já se optala, jestli je opravdu nutné lézt do škarpy porostlé půlmetrovým plevelem.  Zaostřila na stěnu pod okapem, která mému budoucímu portrétu měla vytvořit vkusné pozadí. „Nestoupej si pod to vlaštovčí hnízdo," poradila mi z povzdálí a vyšlapávala si místo v kopřivách.

„Opři se hlavou o zeď a lehce se prohni v zádech.  Uděláme přirozenou atmosférovku,"  vyzvala mne, právě když první z dětí přepadlo přes opěradlo křesla rovnou do bazénku. "Teď se zatvař romanticky a koukej přitom na mé levé ucho.“

Aneta si opřela si ruku o větev ořešáku, balancovala na jedné noze nad příkopem a volala: „Ať to vypadá jako momentka, jako že jsem tě zachytila náhodou.“

Po půl hodině prokládané třemi záchvaty vzteku, protože "zelezný kyblík si musíte střídat," dvěma drobnějšími úrazy, hledáním desinfekce a mazáním chleba k svačině, se Aneta zmoženě se narovnala: „Tak snad dobrý, snad alespoň jednou budeš trochu použitelná.“

A tak tu sedím nad finální fotografií a zjišťuji, že se do kolonky určené pro fotku celý záběr prostě nevejde. Prý mám z obrázku kurzorem vyříznou přesný čtverec. Jezdím myší sem tam po vlastním obličeji, nejprve obětuji své ruce, pak Anetino pyžamo a nakonec i vršek svojí hlavy.  Závěrečným kliknutm definitivně kazím Anetinu promyšlenou kompozici a vkládám si tak na blog pěkně zpotvořenou fotografii. 

Záhadně však nejde k článku přiložit. Asi je můj blog opravdový znalec kompozice a cítí se být nyní mým počínáním dotčen...

Autor: Barbora Večeřová | neděle 17.9.2017 23:47 | karma článku: 15,23 | přečteno: 477x
  • Další články autora

Barbora Večeřová

Covid test jen pro Brity

„Richard měl teplotu. Mohla bys mu vyplnit žádanku na covid? Já tě navedu, budu ti diktovat,“ požádala mne Iva s tím, že se jí v ordinaci už půl hodiny restartuje pracovní počítač a ona nutně potřebuje nechat syna otestovat.

12.10.2020 v 23:59 | Karma: 31,90 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Společnost

Barbora Večeřová

Kéž se nám narodí Ježíš

„1HV, protože 2VV, a tak 3HV, že 4VV,“ ozvalo se po ránu z telefonu. „Co se ti stalo?“ podivila jsem se.

2.6.2020 v 17:30 | Karma: 22,34 | Přečteno: 821x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Netradiční unboxing

Kdo neví, co je unboxing, jako by nebyl. Přesto pro jistotu krátké vysvětlení: Jde o rozbalování výrobků, například hraček nebo elektroniky, přičemž proces vybalování je natočen na video a následně zveřejněn třeba na youtube.

10.5.2020 v 18:54 | Karma: 18,13 | Přečteno: 534x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Teď nemůžu, píšeme antický mýtus

"Co je? Teď nemůžu, píšeme antický mýtus," zvedla mi Iva telefon. Optala jsem se, proč se jako primářka společnosti zrovna teď, v době covidu, kdy nevíme co dřív, zabývá řeckou mytologií.

30.4.2020 v 13:21 | Karma: 38,24 | Přečteno: 4625x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Než to se mnou sekne

Než to se mnou sekne, omlouvám se Jaromíru Nohavicovi za své covid-home-office-přetvoření jeho hudebního textu...

21.4.2020 v 17:30 | Karma: 19,05 | Přečteno: 565x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Barbora Černohlávková- Večeřová (39)

-nakladatelství Ikar jí vydalo soubor humoristických fejetonů MŮJ ROK S INŽENÝREM.

-zakončila germanistiku na FF UK diplomovou prací na téma absurdní divadlo. Proto nyní pracuje ve školství a zdravotnictví. Je potomkem Karolíny Světlé a má dvě tmavovlasé děti. Píše fejetony, povídky a scénáře. Ráda dlouho snídá.