Ruku, nohu, hlavu, šup

Ted´ už ale opravdu musíte vstávat! Máte chodit dřív spát. To je furt dokola. Dneska vážně půjdete do postele v osm.

Aspoň se teda nech obléknout. Malý? Klid, přinesu ti jiný trenýrky. Kam sis dal včera mikinu? No, to já taky nevím. A kde ses svlékal?

Zvedni ruce, ruce, ruce! Podívej se, jaká je na něm krásná kočička. Takovou kočičku by chtěl každý. Tak si vyber sama, co chceš. Šaty? V téhle v zimě? Ty s pejskem jsou v pračce. Protože jsou mokrý a špinavý. Protože z nich kape voda. To zmrzneš. Jdi si ven zkusit, jak zmrzneš. S princeznou, výborně.

Chyť se mne. Au. Zvedni nohu. Ještě vydrž. Teď druhou nohu. Ruku, ruku. Hlavu. Aha, on je tam zapnutý knofliček. Vydrž. Dobrý. Krásný.

Co chcete k snídani? Huůůů, co chcete k snídani? Chleba s marmeládou? Křupíky s mlíčkem? Kuličky s mlíčkem? Huůůů, řikám, co chcete k snídani?

Ano, jo, jo, jo, ano. Já to chápu, chceš jít po o.

Ty už jsi čural?

To jsou úplně stejný mističky. Úplně stejný. Tak si to pro mne za mne přesyp do růžový. Nemá víc!  To stačí, už se ti tam nevejde mléko... Tak si pak přidáš. Kam jdeš? Sedni si a jez.

Chyť ho. Hrnek se nestaví do vzduchu. Teče ti to na kalhoty! Utěrkou. Ukaž, to máš dobrý. To ti uschne.

Koukej, tady máš přihlášku na zápas. Tady, huů, tady, podívej se, dávám ti jí sem do tašky. A hele, tady je ta mikina.

Lžička se srnečkou je prostě v myčce.

Nech ho. Nech ho! Nech jí. Všechno slyšim. Dejte pokoj a jezte.

Neknňourej, já ti nerozumim. Cože? Řekni to normálně. Jak sto sirek obarvených na červeno? Tos mi nemohl říct včera večer? Nekňourej, kňouráním ještě nikdo sirky neobarvil. Hergot, nebreč a podej fixy!

Čurat, zuby, svetr! Jestli mám barvit, tak zuby.

Za 15 minut školník zavře vrata, ted´ není čas hledat hlavu legovýho panáčka. Ale nebudu luxovat. Nevyluxuju. Nebudu, už pojdˇ.

Botu, šlápni, tak, druhou, šlápni, tak.

Co dáš trenérovi? Správně.

Čepici, ty taky čepici.

Sluneční brýle si bere, protože jsou růžový. To je jedno, že nesvítí, tak si jí nevšímej. Všímej si radši svojí bundy. Zapni se, zip si zapni. Zip. Šmarjá, dej to sem, já ti to zapnu sama.

Ještě druhou rukavici. Protože máš dvě ruce.

Máš to opačně.

Kdo by se prosimtě smál tvojí čepici? Ale je klučičí! Odkdy kluci nemůžou nosit bambule?

Neválej se po schodech. Projdi dveřma. Huůůů, vstaň a suň se vpřed.

Tak si vezmi tátovu černou čepici.

A ty sirky máš kde? Mě trefí, posbírej je. Ty mu po nich nešlap. Ještě támhle. Dej si je takhle do tašky. Ale tu přihlášku nevyndávej! Tu dáš přece trenérovi.

Dobře, odemkneš sám.

Teď červenýho soba s rolničkou? No, jo, zůstań tady, já tam pro něj  jdu. Nezouvej se! Tady počkej. Nikam nechoď... Tumáš soba.

Oba ven i se sobem.

A tašku! Tu tašku sis tu zapomněl!

 

Autor: Barbora Večeřová | neděle 8.1.2017 22:37 | karma článku: 23,93 | přečteno: 677x
  • Další články autora

Barbora Večeřová

Covid test jen pro Brity

„Richard měl teplotu. Mohla bys mu vyplnit žádanku na covid? Já tě navedu, budu ti diktovat,“ požádala mne Iva s tím, že se jí v ordinaci už půl hodiny restartuje pracovní počítač a ona nutně potřebuje nechat syna otestovat.

12.10.2020 v 23:59 | Karma: 31,90 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Společnost

Barbora Večeřová

Kéž se nám narodí Ježíš

„1HV, protože 2VV, a tak 3HV, že 4VV,“ ozvalo se po ránu z telefonu. „Co se ti stalo?“ podivila jsem se.

2.6.2020 v 17:30 | Karma: 22,34 | Přečteno: 821x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Netradiční unboxing

Kdo neví, co je unboxing, jako by nebyl. Přesto pro jistotu krátké vysvětlení: Jde o rozbalování výrobků, například hraček nebo elektroniky, přičemž proces vybalování je natočen na video a následně zveřejněn třeba na youtube.

10.5.2020 v 18:54 | Karma: 18,13 | Přečteno: 534x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Teď nemůžu, píšeme antický mýtus

"Co je? Teď nemůžu, píšeme antický mýtus," zvedla mi Iva telefon. Optala jsem se, proč se jako primářka společnosti zrovna teď, v době covidu, kdy nevíme co dřív, zabývá řeckou mytologií.

30.4.2020 v 13:21 | Karma: 38,24 | Přečteno: 4625x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Než to se mnou sekne

Než to se mnou sekne, omlouvám se Jaromíru Nohavicovi za své covid-home-office-přetvoření jeho hudebního textu...

21.4.2020 v 17:30 | Karma: 19,05 | Přečteno: 565x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Tři nádechy pro zdraví

Pojďme se všichni na chvilku zastavit. Udělejme něco pro své zdraví a psychickou pohodu. Otevřme společně každý den v 15 hodin okno!

24.3.2020 v 10:32 | Karma: 12,36 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost

Barbora Večeřová

Bydlení v háji

Nic člověka nepobaví tolik jako reklamní billboardy na novostavby. Zvlášť když lákají na nákup bytu v místech, která dobře znáte.

27.1.2020 v 11:21 | Karma: 34,28 | Přečteno: 1318x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Barbora Večeřová

Hmoždinky do bazénu

“Děláš něco s tím bazénem?” ptala jsem se inženýra, neboť slunce pálilo a voda se nám zbarvila do brčálově zeleného odstínu.

21.7.2019 v 20:38 | Karma: 27,10 | Přečteno: 1143x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Jednorožec, kráva a sliz

O tom, že šlápnout na tvrdou kostičku lega, je krajně nepříjemné, se už napsalo mnohé. Chtěla bych však zdůraznit, že ani noční uklouznutí po měkkém slizu nikoho nepotěší.

9.4.2019 v 9:33 | Karma: 22,61 | Přečteno: 724x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Krokodýl

„Myslíte, že by ta moje kniha mohla vypadat takhle?“ ukázala jsem svým literárním postavám návrh obalu v elektronické verzi. "Můj rok s inženýrem," přečetl inženýr nahlas a pokrčil rameny.

17.3.2019 v 19:05 | Karma: 19,10 | Přečteno: 475x | Diskuse| Kultura

Barbora Večeřová

Inženýr leží na pultech

Pokud si za muže vezmete inženýra, nemůžete se divit, když jednoho dne najdete v elektrické troubě přezkáče, mezi dveřmi krokodýla a v knihovně veslovací stroj.

12.3.2019 v 20:45 | Karma: 9,55 | Přečteno: 697x | Diskuse| Kultura

Barbora Večeřová

Poezie v baloňáku

„Zaspali jsme!“ vykřikla jsem při pohledu na budík. „Rychle oblíkat!“ zavelela jsem, házela po dětech kusy spodního prádla a sama jsem ze sebe rychle strhla pyžamo.

8.10.2018 v 11:25 | Karma: 26,89 | Přečteno: 714x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Dámská jízda

Tak už je to tady. Konečně přestala kojit a manžel se uvolil pohlídat jim obě děti. „Pojedeme na dámskou jízdu,“ zajásala jsem.

11.11.2017 v 17:07 | Karma: 19,85 | Přečteno: 854x | Diskuse| Ostatní

Barbora Večeřová

Když na blog, tak jedině v pyžamu

„Co to tady máš?“ pokrčila Aneta nos a vyndala mi z rozcuchaných vlasů uschlý jabloňový list. Její pohled hovořil za vše.

17.9.2017 v 23:47 | Karma: 15,23 | Přečteno: 477x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Ale v áčku to mají všichni!

Dívala jsem se na tu zelenou točící se věc a bylo mi jasné, že se bude za měsíc nikým nepovšimnuta povalovat ve skříni. „Ale to mají ve škole všichni. I páťáci!“ prohlásil syn a dcera řekla, že to potřebuje také, ovšem růžové.

27.6.2017 v 15:26 | Karma: 26,98 | Přečteno: 1592x | Diskuse| Ona

Barbora Večeřová

Jedny přijímačky a jeden Neurol prosím

„Můžeš mi jako pedagog laskavě vysvětlit, jak je to možný?“ řekla Iva a já věděla, že to zase schytám. Iva se nadechla a vylíčila mi, že Sofie bude zkoušet přijímačky na osmileté gymnázium a Oskar zase přijímačky do první třídy.

29.3.2017 v 23:19 | Karma: 25,38 | Přečteno: 634x | Diskuse| Ostatní

Barbora Večeřová

Manažerem snadno a rychle

„Co říkáš na to, že bych byla síííouou,“ vrazila do dveří Iva, hrnula se k mému jídelnímu stolu a bleskurychle ho pokryla množstvím popsaných papírů, které dohromady tvořily jeden velký graf.

11.10.2016 v 22:53 | Karma: 23,88 | Přečteno: 836x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Bačkorky

Jsou určité stálice v Čechách a na Moravě. Například Karel Gott, svíčková na svatbě a bačkorky s pevnou patou.

18.9.2016 v 23:01 | Karma: 18,44 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní

Barbora Večeřová

Firemní běh

Zatracený sportsday! Ten běžecký závod mi byl čert dlužný, pomyslela si Eva. Jenže něco si vybrat musela. Mrtvého brouka nešlo dělat donekonečna.

22.8.2016 v 15:41 | Karma: 27,61 | Přečteno: 670x | Diskuse| Letní běh

Barbora Večeřová

Ano, půjdeš si to hodit sám

Nekoupila, protože předtištěné pohledy nemám ráda. Protože to přece není ono, když jenom podepíšeš nějaký univerzální pozdrav. No, to je právě pěkný, že tam každý vymyslí něco svého.

24.7.2016 v 17:15 | Karma: 21,11 | Přečteno: 583x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Barbora Černohlávková- Večeřová (39)

-nakladatelství Ikar jí vydalo soubor humoristických fejetonů MŮJ ROK S INŽENÝREM.

-zakončila germanistiku na FF UK diplomovou prací na téma absurdní divadlo. Proto nyní pracuje ve školství a zdravotnictví. Je potomkem Karolíny Světlé a má dvě tmavovlasé děti. Píše fejetony, povídky a scénáře. Ráda dlouho snídá.