Manažerem snadno a rychle

„Co říkáš na to, že bych byla síííouou,“ vrazila do dveří Iva, hrnula se k mému jídelnímu stolu a bleskurychle ho pokryla množstvím popsaných papírů, které dohromady tvořily jeden velký graf.

Firemní kouč mi poradil, ať se už teď tváříme, že jsme Coca-Cola,“ vysvětlovala Iva.

Považovala jsem za nutné zeptat se, jestli si ten její kouč všiml, že nevyrábíme limonády a jestli to znamená, že si teď všichni nakoupíme červená auta. „Ale ne,“ pokračovala Iva: „on myslí, abychom se na sebe podívali jako na Coca-Colu.“

Snažila jsem se v zrcadle najít deset rozdílů mezi sebou a tou typickou plastovou láhví a vyhodnotila jsem, že mi tato metoda nepřipadá pracovně příliš efektivní. Iva zvedla oči v sloup, prohlásila, že se mnou není rozumná řeč a dodala, že teď si prostě všichni musíme urychleně namalovat chlívečky, protože každá pořádná firma má mít strukturu.

Jestlipak víš, kde jsi?“ položila mi záludnou otázku.

Rozhlédla jsem se po své vlastní kuchyni a tipla jsem si: „Doma?“

Iva mávla znechuceně rukou: „Musíš mít nějakou funkci, takhle to dál nejde! Ty si pracuješ jen tak a vůbec se nejmenuješ,“ rozčilovala se a průběžně poklepávala na graf. Zeptala jsem se Ivy, jestli není přetažená a jestli se v noci na aru alespoň trochu vyspala. Iva oponovala, že nikdy nebyla čilejší a že mi prý teď poví, co vymyslela, když v půl čtvrté ráno uspávala císaře.

Dáš si kafe?“ nabídla jsem jí něco na povzbuzení.

Nechci kafe, chci pořádnýho pavouka,“ vyjádřila se rezolutně. „Víš ty vůbec, kdo na tobě visí?“  Lekla jsem se a spěšně jsem si oprašovala svetr.

Iva razantně odsunula bábovku, vylovila z kabelky propisku a rozhazovala rukama: „Já ti teď řeknu, jak jdou ty toky.“ Pak načmárala na A4 firemního pavouka a zpříma mi pohlédla do očí: „Mezi císařem a slepákem mě napadlo, že bys měla být provozní ředitelka. Jak se ti ten titul líbí?“

Přestala jsem krájet bábovku, přivřela jsem oči a zamyslela se: „Vidím hotel v Krkonoších a v něm paní provozní, která za komunismu shání uhlí a brikety.“

Takže s tím souhlasíš,“ konstatovala spokojeně Iva a bádala, jakou oficiální funkci přidělit svému manželovi. „Něco být musí, to dá rozum.“ Postavila jsem vodu na kávu. „Co kdyby byl technický ředitel?“ navrhla Iva po chvilce. „Rozumí technice jako já uhlí,“ pronesla jsem a nalévala do šálku kávu. „Nebo generální?“ hledala Iva vhodné adjektivum.

Potřebovala bych s tebou probrat asi deset věcí,“ skočila jsem jí do řeči v mylném domnění, že tak konečně přejdeme k  reálným bodům dnešní porady. „Prosím tě, nejdřív se musíš podívat, co je tady nového,“ šustila Iva svým výtvorem. Nadšeně překryla původní počmárané nákresy novou verzí vytištěnou na počítači a zářila: „A takhle ta struktura vypadá, když pojmenuješ jednotlivé pracovní pozice. Krásný, co?“

Tohle jsi ty,“ řekla a ukázala prstem na zelený obdélníček. „A pak jsi ještě tady, tady a tady. No, tady máš pod sebou samu sebe a tady kus Sandry. Tyhle čtverečky jsem všechno já, tady jsi znova ty. Tohle je Martina, tohle taky a tady má Martina pod sebou třikrát sebe a jednou kus Sandry.

Nejsme všichni trochu schizofrenní?“ zeptala jsem se.

Jenom dočasně, než budeme Coca-cola“ odvětila Iva klidně a dál se plně věnovala studiu nákresu. „Důležitý je, abys chápala, jak je to manažersky zprocesovaný.“

Hleděla jsem upřeně na papíry:

Chápu. Ráno si jako vrcholový manažer vymyslím úkol, pak ho jako výkonná provozní ředitelka naplánuji, přes den ho s pomocí půlky Sandry provedu, večer si ho sama sobě jako výkonné ředitelce odevzdám a nakonec se jako vrcholová manažerka pochválím, případně si vynadám.

Iva se spokojeně usmála: „Vidíš, s tou novou strukturou je ta tvoje práce hned mnohem jasnější.“

 

Autor: Barbora Večeřová | úterý 11.10.2016 22:53 | karma článku: 23,88 | přečteno: 836x
  • Další články autora

Barbora Večeřová

Covid test jen pro Brity

„Richard měl teplotu. Mohla bys mu vyplnit žádanku na covid? Já tě navedu, budu ti diktovat,“ požádala mne Iva s tím, že se jí v ordinaci už půl hodiny restartuje pracovní počítač a ona nutně potřebuje nechat syna otestovat.

12.10.2020 v 23:59 | Karma: 31,90 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Společnost

Barbora Večeřová

Kéž se nám narodí Ježíš

„1HV, protože 2VV, a tak 3HV, že 4VV,“ ozvalo se po ránu z telefonu. „Co se ti stalo?“ podivila jsem se.

2.6.2020 v 17:30 | Karma: 22,34 | Přečteno: 821x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Netradiční unboxing

Kdo neví, co je unboxing, jako by nebyl. Přesto pro jistotu krátké vysvětlení: Jde o rozbalování výrobků, například hraček nebo elektroniky, přičemž proces vybalování je natočen na video a následně zveřejněn třeba na youtube.

10.5.2020 v 18:54 | Karma: 18,13 | Přečteno: 534x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Teď nemůžu, píšeme antický mýtus

"Co je? Teď nemůžu, píšeme antický mýtus," zvedla mi Iva telefon. Optala jsem se, proč se jako primářka společnosti zrovna teď, v době covidu, kdy nevíme co dřív, zabývá řeckou mytologií.

30.4.2020 v 13:21 | Karma: 38,24 | Přečteno: 4625x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Než to se mnou sekne

Než to se mnou sekne, omlouvám se Jaromíru Nohavicovi za své covid-home-office-přetvoření jeho hudebního textu...

21.4.2020 v 17:30 | Karma: 19,05 | Přečteno: 565x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Tři nádechy pro zdraví

Pojďme se všichni na chvilku zastavit. Udělejme něco pro své zdraví a psychickou pohodu. Otevřme společně každý den v 15 hodin okno!

24.3.2020 v 10:32 | Karma: 12,36 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost

Barbora Večeřová

Bydlení v háji

Nic člověka nepobaví tolik jako reklamní billboardy na novostavby. Zvlášť když lákají na nákup bytu v místech, která dobře znáte.

27.1.2020 v 11:21 | Karma: 34,28 | Přečteno: 1318x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Barbora Večeřová

Hmoždinky do bazénu

“Děláš něco s tím bazénem?” ptala jsem se inženýra, neboť slunce pálilo a voda se nám zbarvila do brčálově zeleného odstínu.

21.7.2019 v 20:38 | Karma: 27,10 | Přečteno: 1143x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Jednorožec, kráva a sliz

O tom, že šlápnout na tvrdou kostičku lega, je krajně nepříjemné, se už napsalo mnohé. Chtěla bych však zdůraznit, že ani noční uklouznutí po měkkém slizu nikoho nepotěší.

9.4.2019 v 9:33 | Karma: 22,61 | Přečteno: 724x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Krokodýl

„Myslíte, že by ta moje kniha mohla vypadat takhle?“ ukázala jsem svým literárním postavám návrh obalu v elektronické verzi. "Můj rok s inženýrem," přečetl inženýr nahlas a pokrčil rameny.

17.3.2019 v 19:05 | Karma: 19,10 | Přečteno: 475x | Diskuse| Kultura

Barbora Večeřová

Inženýr leží na pultech

Pokud si za muže vezmete inženýra, nemůžete se divit, když jednoho dne najdete v elektrické troubě přezkáče, mezi dveřmi krokodýla a v knihovně veslovací stroj.

12.3.2019 v 20:45 | Karma: 9,55 | Přečteno: 697x | Diskuse| Kultura

Barbora Večeřová

Poezie v baloňáku

„Zaspali jsme!“ vykřikla jsem při pohledu na budík. „Rychle oblíkat!“ zavelela jsem, házela po dětech kusy spodního prádla a sama jsem ze sebe rychle strhla pyžamo.

8.10.2018 v 11:25 | Karma: 26,89 | Přečteno: 714x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Dámská jízda

Tak už je to tady. Konečně přestala kojit a manžel se uvolil pohlídat jim obě děti. „Pojedeme na dámskou jízdu,“ zajásala jsem.

11.11.2017 v 17:07 | Karma: 19,85 | Přečteno: 854x | Diskuse| Ostatní

Barbora Večeřová

Když na blog, tak jedině v pyžamu

„Co to tady máš?“ pokrčila Aneta nos a vyndala mi z rozcuchaných vlasů uschlý jabloňový list. Její pohled hovořil za vše.

17.9.2017 v 23:47 | Karma: 15,23 | Přečteno: 477x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Ale v áčku to mají všichni!

Dívala jsem se na tu zelenou točící se věc a bylo mi jasné, že se bude za měsíc nikým nepovšimnuta povalovat ve skříni. „Ale to mají ve škole všichni. I páťáci!“ prohlásil syn a dcera řekla, že to potřebuje také, ovšem růžové.

27.6.2017 v 15:26 | Karma: 26,98 | Přečteno: 1592x | Diskuse| Ona

Barbora Večeřová

Jedny přijímačky a jeden Neurol prosím

„Můžeš mi jako pedagog laskavě vysvětlit, jak je to možný?“ řekla Iva a já věděla, že to zase schytám. Iva se nadechla a vylíčila mi, že Sofie bude zkoušet přijímačky na osmileté gymnázium a Oskar zase přijímačky do první třídy.

29.3.2017 v 23:19 | Karma: 25,38 | Přečteno: 634x | Diskuse| Ostatní

Barbora Večeřová

Ruku, nohu, hlavu, šup

Ted ́ už ale opravdu musíte vstávat! Máte chodit dřív spát. To je furt dokola. Dneska vážně půjdete do postele v osm.

8.1.2017 v 22:37 | Karma: 23,93 | Přečteno: 677x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Bačkorky

Jsou určité stálice v Čechách a na Moravě. Například Karel Gott, svíčková na svatbě a bačkorky s pevnou patou.

18.9.2016 v 23:01 | Karma: 18,44 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní

Barbora Večeřová

Firemní běh

Zatracený sportsday! Ten běžecký závod mi byl čert dlužný, pomyslela si Eva. Jenže něco si vybrat musela. Mrtvého brouka nešlo dělat donekonečna.

22.8.2016 v 15:41 | Karma: 27,61 | Přečteno: 670x | Diskuse| Letní běh

Barbora Večeřová

Ano, půjdeš si to hodit sám

Nekoupila, protože předtištěné pohledy nemám ráda. Protože to přece není ono, když jenom podepíšeš nějaký univerzální pozdrav. No, to je právě pěkný, že tam každý vymyslí něco svého.

24.7.2016 v 17:15 | Karma: 21,11 | Přečteno: 583x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Barbora Černohlávková- Večeřová (39)

-nakladatelství Ikar jí vydalo soubor humoristických fejetonů MŮJ ROK S INŽENÝREM.

-zakončila germanistiku na FF UK diplomovou prací na téma absurdní divadlo. Proto nyní pracuje ve školství a zdravotnictví. Je potomkem Karolíny Světlé a má dvě tmavovlasé děti. Píše fejetony, povídky a scénáře. Ráda dlouho snídá.