Oživlé žužu

„Potřebujeme oživit šatník,“ řekla Iva a zabořila hlavu mezi oblečení z letní kolekce Welcome summer. Poznamenala jsem, že mi skříň už oživila naše kočka, která na mých svršcích prospala celou předešlou noc.

Iva zvedla oči v sloup, hodila po mně sytě žluté kalhoty, pestrobarevnou vzorovanou blůzu a jakýsi kousek oděvu, u něhož jsem si přesně nebyla jista, na kterou část těla ho navléknout. Během pár minut posbírala v obchodě nespecifikovatelné množství ramínek a už mě strkala před sebou do kabinky.

Jsem zvědavá, co ti tohle udělá,“ zamávala prazvlášním khaki modelem ve vzduchu. Našimi úlovky pak obtěžkala háčky v kabince, zatáhla za mnou závěs a sama zmizela do chodbičky, kde se s nějakou cizí paní jala rozebírat problematiku nabíraných rukávů.

Zrovna, když jsem se v ponožkách a spodním prádle natahovala pro první kousek, rozhrnula nečekaně závěs: „Ukaž, jestli ti to je?“ Pak společně s prodavačkou kritickým okem pozorovala, jak soukám zadek do úzkých kalhot.

Co to děláš?“ ptala se Iva udiveně. „Zkouším si v nich sednout,“ odpověděla jsem. „A na co potřebuješ sedět?“ vrtěla nechápavě hlavou, chňapla mě za nohavici, cloumala mou nohou a volala: „Jsou elastický! Ty se vytáhnou tak, že z tebe za chvíli samy spadnou.“

Prodavačka na mne pohlédla a prohlásila, že běží pro kardigan z řady Hello yellow. Nevěděla jsem, co přesně si pod tím představit a chtěla jsem se zeptat, jenže Iva zničehonic vyskočila z vlastních bot, kopla je ke mně a vykřikla: „To jsou úplný bačkory! Zkus je k tomu!“

Vlezla jsem v ponožkách do jejích o dvě čísla větších lodiček na jehlovém podpatku a chytala balanc. „Potřebuješ boty, na kterých se nedá chodit, v barvě, kterou nenosíš,“ usoudila Iva, vzala mě za halenku Retro-trendy a přiškrtila mě. „Ležérní uzly kolem krku jdou zase do módy,“ podotkla na vysvětlenou.

Pobíhala sem a tam a já pochopila, že zatahovat závěs tady nemá cenu. Před kabinkou se mezitím shromáždilo publikum, které mě nadšeně povzbuzovalo v nejšílenějších barevných kombinacích.

Jak se tohle zapíná?“ zkoumala jsem bezradně saténové šaty. Iva se zamyslela: „Táhni ten pásek dopředu a zamotej se do nich.“

Jsou strašně dlouhý,“ šlapala jsem po okrajích látky. „Velká večerní je holt velká,“ konstatovala Iva a uvažovala nahlas: „Kdybys je trochu založila, zakrátila, odstřihla ten spodek a zbyla z nich jen halenka, byly by úplně perfektní."

Zatímco jsem se snažila osvobodit z vrstev tylu, přikládala mi v nestřežených okamžicích k tváři všemožné módní výstřelky. Společně s prodavačkou pak situaci komentovala: „Kdepak, to je na tebe moc tvrdý.“ Jindy zase: „Ten vzoreček tě úplně rozsvítil!“ nebo: "Kůže je holt kůže."

Vypadám jako gauč,“ odtušila jsem po chvíli při pohledu do zrcadla. „Co blbneš, krepový kalhoty jsou základ,“ vyvalila oči Iva a hodila na mne zezadu sako: „A teď si k tomu topíku představ něco sametově bílýho!“

Nádhera. Podívej, jakou máš teď nekonečně dlouhou nohu,“ jásala. Z vedlejší kabinky k nám nakoukla také paní s nabíranými rukávy, která nedbala mých 156 centimetrů, a společně s prodavačkou přísahala, že delší nohu v životě neviděla.

Vám nepřipadá ta žlutá moc žlutá?“ zeptala jsem se do éteru. „Kam to budu nosit?“

Iva se na mne překvapeně obrátila. “Přece do hotelů na snídaně,“ prohlásila, jako kdybych snad každý druhý týden byla ubytována v Hiltnu.

Nedovedu si představit, že by tyhle kalhoty mohly někoho urazit,“ vložila se do toho prodavačka a navěsila na mne doplňky á 599kč.

Ty si žlutou můžeš dovolit, to já jsem v ní šedá!“ přitiskla si Iva lítostivě svůj obličej na moji nohu, aby všem přítomným dokázala, že jí vedle žlutých odstínů ihned zšedne pleť.

Nevěřícně jsem na sebe mžourala do zrcadla. Na hlavě rozdrbané vlasy, v nich zamotané dioptrické brýle, lodičky o dvě čísla větší, kalhoty v barvě, již nenosím, vlající halenka s květinovým vzorkem, kterou mi Iva na levém boku vyhrnovala nad pas a prodavačka zase na pravém boku zastrkávala zpátky do kalhot. Na jednom rameni bílý blejzr a na druhém třpytivý kardigan.

Projdi se v tom, jak se cítíš,“ poradila mi Iva a zálibně hleděla na své klopýtající dílo.

Krásný,“ shodly se s prodavačkou a Iva dodala: „Vidíš, já ti říkala, že ty prostě musíš vypadat víc jako žužu.“

 

 

Autor: Barbora Večeřová | neděle 22.5.2016 14:52 | karma článku: 20,39 | přečteno: 591x
  • Další články autora

Barbora Večeřová

Covid test jen pro Brity

„Richard měl teplotu. Mohla bys mu vyplnit žádanku na covid? Já tě navedu, budu ti diktovat,“ požádala mne Iva s tím, že se jí v ordinaci už půl hodiny restartuje pracovní počítač a ona nutně potřebuje nechat syna otestovat.

12.10.2020 v 23:59 | Karma: 31,90 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Společnost

Barbora Večeřová

Kéž se nám narodí Ježíš

„1HV, protože 2VV, a tak 3HV, že 4VV,“ ozvalo se po ránu z telefonu. „Co se ti stalo?“ podivila jsem se.

2.6.2020 v 17:30 | Karma: 22,34 | Přečteno: 821x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Netradiční unboxing

Kdo neví, co je unboxing, jako by nebyl. Přesto pro jistotu krátké vysvětlení: Jde o rozbalování výrobků, například hraček nebo elektroniky, přičemž proces vybalování je natočen na video a následně zveřejněn třeba na youtube.

10.5.2020 v 18:54 | Karma: 18,13 | Přečteno: 534x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Teď nemůžu, píšeme antický mýtus

"Co je? Teď nemůžu, píšeme antický mýtus," zvedla mi Iva telefon. Optala jsem se, proč se jako primářka společnosti zrovna teď, v době covidu, kdy nevíme co dřív, zabývá řeckou mytologií.

30.4.2020 v 13:21 | Karma: 38,24 | Přečteno: 4625x | Diskuse| Poezie a próza

Barbora Večeřová

Než to se mnou sekne

Než to se mnou sekne, omlouvám se Jaromíru Nohavicovi za své covid-home-office-přetvoření jeho hudebního textu...

21.4.2020 v 17:30 | Karma: 19,05 | Přečteno: 565x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1022x
Barbora Černohlávková- Večeřová (39)

-nakladatelství Ikar jí vydalo soubor humoristických fejetonů MŮJ ROK S INŽENÝREM.

-zakončila germanistiku na FF UK diplomovou prací na téma absurdní divadlo. Proto nyní pracuje ve školství a zdravotnictví. Je potomkem Karolíny Světlé a má dvě tmavovlasé děti. Píše fejetony, povídky a scénáře. Ráda dlouho snídá.